måndag 12 augusti 2013

Måndagen den 12 augusti

Då var i alla fall söndagsmarknaden bortgjord och det blev precis som jag befarade, det gick inte fort. Vi gick runt, Karlsson gick först och shoppade och Leffe gick sist och längtade bort.

Det var i alla fall kul att få se var Policia Local shoppar sina T-shirts. Och det var inte måttligt vad de handlade, flera säckar fyllde de till brädden och utan att ens prova om de passade. Leffe ville så gärna ta en bild, men kom ihåg hur det gick när Ama gjorde så.

Så småningom när det hängde en påse i varje finger hade även Karlsson fått nog och såhär glad såg Leffe ut då.


Vaddå inte glad, joodå, det satt bara så långt inne. Här var det lättare att få upp glädjen på ytan.

Och så äntligen...............ja, i ärlighetens namn var det inte roligare, och kanske inte tystare heller, men jag slapp trängas................

Karlsson ägnade sig åt trillingblomman.

Karlsson serverade en tidig middag på uteplatsen och vi skyndade ner till stranden innan paltkoman tog över våra liv.

                                                                 Gomorron

8 kommentarer:

  1. Hola Leffe och Karlsson!
    Jaså polisen hamstrade piratvaror där också :) Ja dom har jämt sjå med det. På Paseon har säljet gett upp och flyttat till Orihuela kommun läste jag. Mindre poliser där.
    OK, nu var det klart och ert arbete har börjat :)Känner igen T-shirten du har på dig. Spanienforum.se
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet inte om jag skall tycka det är bra eller dåligt........... något måste de väl livnära sig av och då är det kanske bättre att sälja än att stjäla??

      Jag förstår att du känner igen den. :-) Det var ju dej jag fick den av. :-)

      Radera
  2. Visste väl det, att det inte skulle vara snabbt avklarat det där marknadsbesöket... Men det fick ju ett lyckligt slut, ser jag :-)

    Jag har fotat mååånga poliser sen incidenten då jag blev haffad. Policia Local är trevligare än Guardia Civil, men dom senare har jag också plåtat. Allt för bloggen, du vet ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slutet gott, allting gott sägs det ju.
      Ok, bra,då vet jag...........nästa gång. :-)

      Radera
  3. Hola! Åh vad mysigt det ser ut! Längtar redan ned igen fast det bara är en vecka sedan vi kom hem... Jag har dock redan bokat nästa resa - 18 till 22 sept! Förlängd helg får duga som morot för att kämpa på här hemma. Vi ska ta med kompisar på premiärbesök.

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen tillbaka Susan! Jag älskar dina väder-rapporter från Estocolmo. Har det kommit någon snö än? :-)

      Radera
  4. Jaha nu var det slut på vilodagarna!
    Hoppas att ni kopplar av mellan varven.
    Kram/A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joodå A-K det är ett fint liv. vi kan inte ha det bättre! :-)

      Radera