söndag 12 januari 2014

Söndagen den 12 januari

I går var det lite tråkigare väder, solen lyste med samma frånvaro som den gjort i Svedala det senast halvåret.
Nåja, det gjorde inte så mycket, dagen var ju i alla fall förstörd och då kunde vi lika bra åka till det så omtalade (tjatade) Zenia köpcentret också.
Sagt och gjort Karlsson sken som en sol och när hon blev glad, blev jag det också.

Glädjen varade ända tills vi kom dit och jag insåg hur många affärerna var. För att lugna ner mej började vi med gubbdagiset och som tur är har även  hon sin begränsning. Efter att ha försökt handla i en Super Market som fick vårt Mercadona att påminna om en gårdfarihandlare, åkte vi hem och handlade på .......Mercadona.

Det fanns några småprojekt att göra i lägenheten, en ny dusch-stång skulle monteras, några lampor och armaturer skulle bytas ....................och så kom presidenten förbi på gatan.

Han stannade till, sken som en sol, pekade på vår krukväxt, Benjamin fikusen, och visade med all tydlighet att den var för hög.

En stund tänkte jag också med samma tydlighet visa att vi skulle ta ner den helt och hållet, men vågade inte göra den där  "skära av halsen" gesten , den kunde kanske misstolkas

Nåja, han kommer snart att förstå ändå. Vi har själva länge tyckt att den är alldeles för stor och skräpar ner.
Lika bra att gubben får tro att det var hans förtjänst och vi satte genast i gång.

Det är ganska tröttande att klättra i träd, så vi tog en paus och vandrade ner till havet för att där sitta och ta en öl. Tyvärr var allt stängt, så ölen blev på samma ställe som middagarna hitintills.

I dag däremot blir middagen på ett nytt ställe. Vi skall träffa Inger och Ingvar på citronmarknaden i dag. Efteråt skall vi skall få en liten guidning i deras område. Bilder kommer i morgon.

                                                               Gomorron

6 kommentarer:

  1. Jag tycker er växt var fin, men tror också de mår bra av att ansas lite. Och pauser i arbetet är trevligt ochnödvändigt tycker jag också. Annars blir det för enformigt. Vad gäller Zenia så har jag ännu inte varit där. Är inte helt förtjust i enorma shoppingcenter, men i studiesyfte får vi nog cykla dit.
    Citronmarknaden låter trevligt och där har vi heller ännu inte varit. Får bli ytterligare en cykeltur.
    Önskar er en fin söndag med åtminstone lite sol.
    I stockholm är det lite halvsol, men snön lyser upp och det är -8 hos oss på Söder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fin , fast alldeles för stor på vår lilla tomt.
      Zenia är då alldeles för stort för mej och nu har jag redan varit där två gånger...........första och sista. :-)
      Tack Ditte, din önskan funkade, söndagen blev fin. :-) sämre i dag, men plusgrader i alla fall.

      Radera
  2. Du ser ut som du har gått en kurs i trädbeskärning hos Anders? Man ska inte vara för feg... ;-)

    Idag är det sol igen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jotack, troligen fastnar Anders kurser bättre i huv'et än dina.
      Tack för solen i går, men vi kunde väl ha fått lite i dag också.

      Radera
  3. Hola! Ser inte ut att gå nån nöd på er idag heller! Lite kroppsarbete är aldrig fel. ;) Ha en trevlig "date" med era kompisar! De har äktenskapstycke på namnen må jag säga - Inger och Ingvar. :) Min mormor som kommer från norra Värmland hade en syssling (tror jag det var) som hette Bror. Han träffade en tjej (som han senare gifte sig med) som hette Syster! Det är alldeles sant! Kollade nyss på nätet hur många Syster det finns i Sverige och det är 489 stycken så det är ovanligt men inte unikt. Dagens värdelösa vetande! :)
    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värdelöst kan väl vetandet aldrig vara. Jag lägger lektionen på minnet och kanske kan jag imponera med den kunskapen vid något lämpligt valt tillfälle. :-)

      Radera