onsdag 8 januari 2014

Onsdagen den 8 januari

Tidig uppstigning, men vad gör väl det när målet är en 10 dagarsflykt från skitvädret i Svedala.

 Vi började med frukost på Arlanda.

...........och vips var vi ombord.

Vi fick uppleva den första soluppgången på jättelänge.

Det går fort när man har kul och innan vi visste ordet av satt vi redan i bilen.

Leffes telefon ville från början inte vara i Spanien, men Karlsson som är lite tekniskt kunnig lörste problemet medan Leffe ägnade sig åt förbanna alla dessa jävla tekniska prylar.

Vi avslutade den första helt fantastiska dagen på vår semester med ett besök på vår favoritkrog AMSO


I kväll har vi blivit bjudna till Pian och Ingvar och Leffe sänder en tacksamhetens tanke till just Pian......

Jag hade lovat Karlsson att vara chaufför i kväll och Pian kände den vibrationen och fixade med en taxi hem.

                                                       GOOOOD MORNING SEMERSTER!!

11 kommentarer:

  1. God morgon!
    Härlig Arlandafrukost ser jag. Något enklare dock än dom du brukar intaga på dina olika hem i Sverige.
    Och så ser jag att ni är riktigt moderna och har tagit en "selfie". Ja, man måste ju hänga med.
    Ha en bra semester!
    rocio

    SvaraRadera
  2. Hola! Härligt att ni är på plats! Och ser att ni började middagen med lite papadums! Indiska köket är min favvo och en av anledningarna till att jag ibland äter mer "liberal" lchf. ;) Instämmer med Rocio - man måste hänga med sin tid. Är man bloggare är regelbunden publicering av selfies ett måste. Lyssnade på podcast (en annan "modern" företeelse) av P1:s Spanarna på planet hem häromdagen och fick lära mig att den senaste dansstilen för kvinnor som släpper loss kallas twerking. Blir en video med Karlsson nästa steg? Fast jag måste säga att efter att ha googlat och hittat en instruktionsvideo på youtube blev jag lätt generad och är inte förvånad att arga röster höjts från vissa konservativa grupper i USA... ;)
    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore väl något för svensk grisuppfödning. Vilka fina julskinkor det skulle bli!
      rocio

      Radera
    2. Hahaha! Välhängt liksom! ;)
      //Susan

      Radera
  3. Länk till instruktionsvideon. :D
    http://m.youtube.com/watch?v=NgoyVRO0A0E
    //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste ta bort m:et i adressen tror jag om man har en vanlig dator och inte en padda.
      //S

      Radera
  4. Gomorron!
    Ser att ni har haft det bra! Karlson strålar :)
    Här är länken till dansen. Annars var det det första som kom upp om man googlar twerking. Diskbråcksvarning på den där dansen :-(
    http://www.youtube.com/watch?v=NgoyVRO0A0E
    Går väl inte att länka på din blogg...
    Kram P ♥

    http://www.youtube.com/watch?v=NgoyVRO0A0E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stavade fel till Karlsson :( Perdona me :)
      P ♥

      Radera
  5. En näringsrik frukost. Men jag tycker att ni kunde ha unnat er en större öl till middagen - det är ju ändå SEMESTER!!! :-D

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Jag vill bara önska er en trevlig semester i Torre.
    Kram/A-K

    SvaraRadera
  7. Åh vad kul! Det gick bra att kommentera via den fasta datorn.
    Kram igen/A-K

    SvaraRadera