fredag 16 augusti 2013

Fredagen den 16 augusti

Jaha, då var torsdagen avklarad också. Den började med frukost i "det gröna".

Därefter var det besök på stranden som gällde och nu skulle det badas i havet, så det var sandstranden som gällde.
 Ja, inte för Leffe, där tog min "vilja vara med i gänget" anda slut. Näe, det kändes roligare att dra på sig overall, andningsmask, skyddsglasögon och hörselskydd..................
Så nu mina vänner är muren färdigslipad om inte till min, så i alla fall till grannarnas förtjusning. Nu är det spackling och målning som gäller.
Badgänget återvände, kanske inte helt överförtjusta i premiärbadet i havet. Saltvattnet smakade inte så gott och svider på kroppen.  Att det blir poolen resten av semestern är ett ganska hett tips.

Här är babysimmet i full gång............

Just då var gruppen liten, men oftast är det ett tiotal bebisar som sitter sitter där och jollrar.

Det var väl ungefär vad den första semesterdagen bjöd på. Framåt kvällen bjöds det på PARTY!

Karlsson försökte övertyga barnen om hur kul det skulle bli på fredagsmarknaden, så jag antar att hon kommer att tvinga dem med dit i dag. Leffe ställer upp och skjutsar, enda kravet är att slippa vara med på eländet.

                                                          Gomorron

10 kommentarer:

  1. God morgon Leffe och Karlsson!
    När det gäller att vara nere i augusti som jag skrev igår tänkte jag mest på värmen. Har nu installerat 2 AC i lgh efter senaste besöket i aug för 10 år sedan.
    Måste varna er alla för ficktjuvarna i trängseln.
    Kram/A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för påminnelsen! Alla är varnade och förberedda, hoppas det hjälper! :-)

      Radera
  2. Hola! Det är väl mysigt att ligga i poolen och tjattra? Det gjorde jag i 4 veckor med min "churro" och lärde mig massor av spanska av mina granntanter! Lyckades tom ordvitsa lite en av de sista dagarna. :D Fick lära mig av tanterna att churron är gjord av esponja (typ skumgummi el. tvättsvamp) så när först maken klev i poolen sa jag till tanterna som låg och flöt att där är "el sueco con su esposa" (hustru) och här är "la sueca son su esponja". Tanterna skrattade gott! ;)

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
  3. Nja, jag tycker fortfarande att det påminner om babysim då man skulle flyta runt med barnen. I en pool skall man simma, så är det bara. :-)

    SvaraRadera
  4. Bebisar?? vart ser du dom.. Jag ser tre ungdomar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungdomen närmast i bild har sedan länge passerat 60...........

      Radera
  5. Hej

    Poolen ser jätteskön ut och jag blir sååå avundsjuk. Första jobbarveckan efter semester är nu avklarad....längtar till slutet av okt då vi åker ner till Spanien.

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, i går behövdes poolen verkligen och jag hoppas kunna bada åtminstone någon av de sista dagarna. :-)

      Radera
  6. en pool är ju inte alls fel. Man slipper ju den eländiga sanden också :-)

    Ha det så kul på marknaden!
    :-)

    SvaraRadera
  7. Joo, jag hade kul, jag slapp gå på eländet. :-)

    SvaraRadera