måndag 19 augusti 2013

Måndagen den 19 augusti

I går var det Karlssons stora dag. Inte bara för att det var söndagsmarknad, hon lurade dit Leffe också. Dagen började ju så bra, tjejerna åkte till marknaden och killarna fick låta bli.
Det var just där när de åkte iväg som Leffe gjorde sin stora blunder...............

 Förra söndagen åkte jag  med frivilligt, köpte ett par skor och ångrade mej efteråt för att inte ha köpt två par. Karlsson lovade köpa ett par till i går och Leffe trodde han var smart..................

Hem kommer Karlsson med ett par som konstigt nog inte ens var i närheten att passa på mina klumpfötter, "Dom du ville ha var slut, men jag kan åka dit och byta".  Ja ni förstår hur det slutade, Leffe genomled söndagsmarknaden i går.
Väl hemkomna, var det hög tid att plocka ut ungarna från AC och dataspel och stoppa dem i poolen. Leffe stannade kvar i lägenheten, mitt trängselbehov för den dagen var med råge tillgodosett.
 Tyvärr handlar det inte bara om trängselbehovet. Det inte kommer att bli något badande för min del denna gång. Synd när nu vattentemperaturen äntligen verkar kommit upp i njutbara grader.
En annan neslig insikt har lagt sig på mina axlar. Jag hade inte tänkt erkänna det, men, augusti ÄR FÖR VARMT. ....................sug på den du Preciosa!
Det blev en tidig middag och på restaurang denna gång, Karlsson var väl förunnad att få lite semester från all matlagning.

Kinamat bjöds det på ....................

Joodå, Leffe var också med.

Efteråt hade den värsta hettan lagt sig och vi alla  ägnade oss åt några småprojekt utomhus, en ganska så bra kväll tyckte Leffe.

                                                           Gomorron

8 kommentarer:

  1. Hola Leffe!
    Ja du ser otroligt brun ut :) Ja jag har ju sagt det. Det är för varmt i augusti.
    Olidligt tycker jag även om det ryktas om att
    det är lägre grader än andra år? Inte vet jag.
    Kanske det värsta kommer när jag åker ner :(
    Men kan man bada så underlättar det väl...
    Det hade du behövt.
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, det är väl typiskt, jag som är badkruka hade sett fram emot det varma badvattnet. :-(

      Radera
  2. Det är precis därför vi brukar fly fältet i augusti. FÖR mycket folk och FÖR varmt!

    Fick du sitta vid ett annat bord du? ;-)

    Gomorron!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, nu vet vi det också och det var första gången och troligen den sista sista som vi var här i augusti.
      Ja, så e' det när man inte är populär. :-(

      Radera
  3. Ja då har även du konstaterat att i augusti är det alldeles för varmt. I morgon träffar jag dom som bott i min lgh sen 5/8 och de kom hem idag. Det ska bli intressant att höra vad de har att säga.
    Kram/A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, så är det och man måste ju få konstatera det själv för att bli övertygad. :-)
      Det går väl an om man kan sitta i skuggan och svalka sej, men att jobba i solen, det är tungt..........
      Och så var det detdär med svalkande bad också, typiskt. :-(

      Radera
  4. Hola! Jag har haft ett mkt trevligt besök här på Åsöberget idag! Vi satt och fikade på ballen men fick till slut gå in för att det blev för kallt!

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
  5. Oj, jag har ingen aning om vem det kan ha varit. Måste kolla Preciosas blogg ifall man kan få nå'n ledtråd där. :-(

    SvaraRadera