söndag 18 augusti 2013

Söndagen den 18 augusti

I går bjöd Karlsson barnbarnen på en heldag i vattenlandet. Inträdet på 23 Euro per person, verkade vara turistanpassat, men Karlsson är rik och de 92 Euro nöjet kostade henne verkade inte vara något problem.

Turistanpassad, eller ryssanpassad kanske...........vad sägs om ett "speedpass" för 10 Euro? Med det passerar man alla köer, och vill man vara riktigt flott, kan man hyra en VIP Lounge med egen bubbelpool för 42 Euro.

Här kommer några bilder inifrån detta rikemans-land.




Joo, jag vet, ett järnrör i vägen, men det var enda bilden där man såg hur brant det var.

Leffe ägnade dagen åt att hålla sig i skuggan. Lite grann blev det väl gjort, men lördagen kan nog läggas i facket för lata dagar.
Citronmarknad i dag, hoppas jag slipper..........................

                                                                      Gomorron

8 kommentarer:

  1. Godmorgon !
    Åker hellre på marknad än till Vattenlandet. Vilka priser!!!
    Det är nog 10 år sedan jag var där.
    Provade bara banan på bild nr 2, resterande banor var för våghalsiga för min del.
    Här är det sol och fint nu.
    Kram/A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, där kan jag väl inte hålla med riktigt. :-)
      Joo, den banan är väl också vad min våghalsighet räcker till. :-)
      Bra spara lite tills vi kommer hem........

      Radera
  2. God förmiddag! Varför missade ni alla som delat ut rabattkkuponger till Aqua Park, de finns ju överallt, Mercadona, Carrefour, La Mata marknaden, bensinstationen mm. Att sen boka och betala direkt på nätet är både billigare och smidigare om man vill slippa köa. Vi var där 4 vuxna och 2 barn och hade med oss kuponger och inte betalade vi såååå mycket för nöjet (om man ska kalla det så). Enda fördelen är att man slipper få med sig sand och att allt är rent och snyggt där. Just nu lyser solen lite till och från här i Sthlms-trakten men det är varmt i alla fall. Vi har varit en sväng till IKEA i Barkarby, inget av min käre mans favoritnöjen så på 1 timme var vi klara..... Ha en fortsatt fin semester. Själv får jag vänta till 27 okt innan jag åker ner 1.5 vecka för att inspektera det nya köket som ska vara klart och installerat då - spännande.
    /Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man missar förmodligen det viktigaste eftersom utbudet på reklam är så stort, så man slänger utan att läsa. :-(
      Karlsson kollade på nätet och biljettpriset där var det samma.
      Vad det gäller IKEA, så förstår jag honom till fullo. :-)
      Det låter spännande, hoppas det blir till belåtenhet.

      Radera
  3. Hola Leffe!
    Slapp du?
    Buenas noches/ P ♥

    SvaraRadera
  4. Jag har varit där en gång. Med svägerskan och brorsbarnen. Det som störde mig mest (utöver priserna) var att så fort man bara rörde sig minsta lilla, så var det nån vakt som blåste i sin visselpipa. Vi satt i en pool. Det var BARA vi där, och brorsonen gick upp där man skulle gå ner. Jag trodde att poolvaktens skalle skulle sprängas - som han visslade!

    Men söndagsmarknaden är väl trevlig?
    :-)

    SvaraRadera
  5. Dom verkar älska sin visselpipor här. Det visslas på söndagsmarknaden också. :-)

    Jaha.......... :-(

    SvaraRadera