onsdag 14 augusti 2013

Onsdagen den 14 augusti

Onsdagen började också med arga moln, precis som i går, det kanske är det flygande spagettimonstret som blivit uppretat?

 Ni läste väl om Lucas Novy som fått godkänt att på sitt id kort ha ett durkslag på huv'et? Detta för att visa det " flygande spagettimonstret" respekt. Han tillber den "flygande spagettimonster kyrkan" som bildades i USA 2005.
I den pastafariska tron var det spagettimonstret som skapade världen, men han var så packad, så han gjorde en del misstag. Enligt tron har den globala uppvärmningen och antalet pirater ett klart samband.

Nåja det blir nog ingen spagettimiddag i dag heller de arga molnen försvann ju i går så vi tar risken. Jag passar på att njuta av lugnet och stillheten denna morgon. I natt hämtar vi nämligen  upp Karlssons barnbarn på flygplatsen.
Gårdagen gick i samma stilla lunk som dagarna gått sedan vi kom. Det var det Leffes tur att shoppa och Karlsson tyckte jag skulle köpa det jag allra mest önskade mej. Det blev förstås 1 säck cement och 10 säckar sand.

Vi retade spagettimonstret lite till och åt en efterlängtad sillunch. Därefter det obligatoriska solariebesöket. Ett nytt projekt hann jag påbörja. Källartrappan skall få ett stängsel för att undvika att småbarnen som kommer senare i sommar ramlar ner där.

Och så var det projektet som alltid skjuts upp så länge det går, ja ni får gissa vad det är och ni får en ledtråd............såhär ser man ut när man jobbat klart för dagen.

                                                                  Gomorron

4 kommentarer:

  1. Godmorgon, trodde du skulle ha semester hela tiden och inte jobba :-). Av kläder och färg på dig att döma tror jag du slipar nere i källarvåningen, eller?

    Här i Skåne har regnet vräkt ner och det blåser halv orkan. Ibland tittar solen fram en stund och sen kommer en regnskur eller två.

    Åker hem mot Åkersberga på fredag och då hoppas jag vi i alla fall har stabilare väder.

    Ha en fortsatt bra semester och take it easy!!
    /Yvonne

    SvaraRadera
  2. Hola Leffe och Karlsson!
    Med det slipdammet hade du kunnat stå som staty på
    paseon och håvat in pengar :-)Ni har det bra ser jag. Trots lite pyssel. Solariet får besök och det är ju avkopplande :)Är det för varmt tycker ni?
    Ha fortsatt bra! Här hänger regnet i luften :)
    Kram P ♥♥

    SvaraRadera
  3. Du ser lycklig ut i allt slipdamm och antagligen för att du gjort ett bra jobb.
    Skönt att ni tar paus och går till solariet mellan varven.
    Över 6 v innan jag kommer ner och då är det inte fullt så varmt.
    Kram/A-K

    SvaraRadera
  4. Åh! Du har börjat baka! Jag är imponerad... :-D

    SvaraRadera