tisdag 14 januari 2014

Tisdagen den 14 januari

Näst sista dagen i paradiset..............Får man klaga lite?? OK, jag vet, då gör jag det inte. Vi är ju snart tillbaka där vi inte vill vara och trots att väderguden inte varit på sitt allra bästa humör, tänker jag inte klaga på vädret heller. Med tanke på att onda makter tagit över där hemma, är vi trots allt riktigt lyckligt lottade.

Det blir en intressant dag i dag. Presidenten gick förbi i går när jag höll på med beskärningen av Benjamin fikusen.
 Jag har ju läst på Amas blogg om hur man beskär växter och att beskära så stora växter a' la Anders är  inte det lättaste
Å andra sidan, handen på hjärtat............vem vill ha en fikus utanför sovrumsfönstret??

Ja, åter till presidenten.........han gestikulerade och pratade på. Vissa av gesterna tror jag mej ha förstått, "pratade på" förstod jag inte ett smack av.
 Jag ringde upp Preciosa och hennes Lex fick lyssna på det spanska ordflödet.

Vi är fortfarande inte riktigt säkra på vad som händer i dag, men min gissning är att det dyker upp en gubbe med såg under förmiddagen. Helt säker på  att  "manana"  kan översättas med "i morgon" är jag dock inte, så tisdagen lär bli spännande.

Inger och Ingvar droppade in och vi gjorde som vi brukar, satte gästerna i arbete. Ingvar och Leffe rensade ogräs och tjejerna placerade vi där de hör hemma..........i köket.

I ärlighetens namn, blev resultatet av tjejernas arbete mera smakfullt än gubbarnas, älgfärsbiffar med svampsås. Kolla Ama! Leffe stoppade både gäster och Karlsson innan de hann förstöra motivet!!!

Efter middagen bar det åter av till Rojales Marquesa

Målet var att kolla  på ett hus vi blivit jätte-intresserade av. Här står Karlsson redan på solterrassen.........

 .....................och njuter av utsikten.

Huset bjuder på helt andra utrymmen än det vi har nu. Bl.a. en ungkarlslya, där Leffe kan sova när snarkningarna blir allt för störande.

I dag blir dag blir det  kanske ytterligare ett besök där för en visning av ett annat hus.

                                                                          Gomorron

14 kommentarer:

  1. Mornmorn!
    Tack för att jag slapp att vänta längre. Nu har ni en rolig och spännande
    dag framför er. Sätt på kaffet och upp med Karlsson!
    Inger och Ingvar

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på dej där och la mej tidigt. Karlsson är ett större problem, men jag hälsar från dej, så blir hon nog glad över att bli väckt ut skönhetssömnen.

    SvaraRadera
  3. Hola! Kul att gå på visning! Och huset på bilderna ser jättefint ut! Jag tycker att ni gör rätt som flyttar på er med tanke på er galna president... Finns det bara pool är det inte så viktigt att ha gångavstånd till havet tycker jag. Viktigare för mig är att ha gångavstånd till restauranger och affärer i "riktiga" stan - stadsråtta som jag är... ;) Fast vi är ju alla olika och tur är väl det! Känns det bra för er båda så är det ju bara att slå till! :)
    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns pool i området och jag är säker på att vi kan trivas där, men vi får se............inget är bestämt.

      Radera
  4. Hola pareja!
    Synd om ni flyttar från Torre :( Det finns ju även andra hus här :(
    Antar att det är billigt där borta på vischan :-) Ha en bra dag!
    Kram P ♥

    SvaraRadera
  5. Haha! Duktigt av dig som har lärt dig så mycket från min blogg. Både att beskära träd och bloggdressera gäster vid matbordet :-D

    Såg fin ut den där terrassen, men nu när ni blir av med fikusen utanför sovrumsfönstret så behöver ni väl inte flytta? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beskärningen funkade riktigt bra, men det där med att blggdressera gäster visade sig var svårt

      Radera
  6. Hej Leffe!
    spännande värld Du lever i, både se på nya hus och vänta på hjälp när det gäller fikusen. Finns ett jättefint hus mittemot mig till salu med gäststuga på taket också. Snyggt staket i blått och vitt om de kan
    betyda något.
    Kram/A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det huset hade jag gärna åkt och tittat på, men tiden rinner ut alldeles för fort.... :-(

      Radera
  7. Hej

    Var tvungen att ta fram kartan och leta fram Rojales Marquesa. Ser fint ut. Finns tydligen en fin golfbana där. Spelar du golf??

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag spelar inte golf, men skulle kanske börja med det också?? :-)

      Radera
  8. Spännande! Och just själva letandet är ju en process i sig. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ditte! Ja, det är en process och vi skulle verkligen ha behövt ytterligare några dagar på oss här denna gång. :-(

      Radera